Fotbal je božská hra, kterou hrají obyčejní lidé

Fotbal je hra pro 22 hráčů na 90 minut, kterou vždycky vyhrají Němci (Lineker). Fotbal je jednoduchá hra, kterou nejde hrát jednoduše (Cruijff). Fotbal nemá logiku (Pospíchal).

Toto jsou namátkou tři citáty, které se dostaly do povědomí veřejnosti, a tak je spousta lidí zná. Snad vyjadřují něco v tom smyslu, že ve fotbale se prostě a jednoduše kope do míče, což nevypadá jako velká věda. Ovšem máte-li na hřišti 22 hráčů a hodinu a půl na hru, tak se zpravidla dějí roztodivné a veškerým zákonitostem vykloubené věci. Herních situací je 2222. A právě tady se vytrácí jakákoliv logika a nastupuje kreativita a překvapivé řešení, které dělají z fotbalu tu nejkrásnější hru na světě.

Abyste ji mohli hrát na solidní úrovni, potřebujete k tomu nějaké vybavení, které ale neobsahuje tolik položek, protože na fotbal nemusíte mít, jako například na hokej, mnoho drahého a objemného vybavení. Z čehož vyplývá, že bychom se my, fotbalisti, měli svým kopačkám a podobným věcem alespoň trochu více věnovat. Jistě, dobré kopačky vás nenaučí hrát fotbal, ale třeba nebudete zakopávat, klouzat a bude vám to na hřišti slušet.

Vlastně to bylo nedávno, kdy se v naší kotlině vyskytovaly dva druhy kopaček. Legendární gumotextilky nosili na hřišti snad úplně všichni, máme je zažrané pod kůží stejně jako škváru v koleni. Jó, to byly časy. Gumotextilky měly dvě skvělé vlastnosti – rychle uschly a byly levné. Stály mezi 45 a 60 korunami. Druhým typem kopaček doby nedávno minulé, která z pohledu dneška vypadá jako prehistorie, byly náhražky světových značek Puma nebo Adidas. Vyznačovaly se bílou podrážkou, kterou zahlídnout znamenalo, že hrdý nositel je potomkem tatínka pracujícího v podniku zahraničního obchodu nebo se do domu nějak vloudila tehdejší kryptoměna – bony. Nicméně žlutočerná kombinace na hřištích a pláccích hrála jasný prim.

Dnes je vše jinak. Fotbalové obchody přetékají nejrůznějším zbožím těch největších světových značek. Ruku v ruce s tím jde mohutný marketing, který tak rád zdůrazňuje, v čem hrají nejlepší fotbalisté současnosti. Vysvětlujte potom svým capartům, že kopky za šestku jsou prostě přes čáru. Čím víc se totiž kopačky podobají těm, ve kterých po trávnících poletují Mbappé či Mané, tím jsou dražší. Pokud vaše budoucí hvězda oželí tuto podobnost, můžete se dostat u kvalitních kousků na pár stovek.

Říká vám něco jméno Goodyear? To byl chlap, kterému vděčíme za merunu. Cesta od prasečích močových měchýřů skončila v roce 1855, kdy Goodyear díky v té době unikátnímu zpracování gumy vyrobil první míč. S rozvojem televize se barva změnila z tmavé na bílou, aby byl v bedně vidět. Se standardizovanými výrobními postupy se také ustálila jeho velikost. Pestré barvičky pak vyplynuly z lidské kreativity a snahy odlišit se.

Webová stránka fotbalovy-obchod.cz vám přináší ucelené informace o fotbalovém vybavení, něco o jeho historii, čím se hrálo na uplynulých světových šampionátech a v čem a tak podobně. Příjemné čtení.